FAQ en Klantenservice  

Verzenden

WAT ZIJN DE VERZENDKOSTEN?

Binnen Nederland: € 5,95 (boven € 50,- gratis)

Naar België, Duitsland, Luxemburg: €9,- (tot 30 kilo).

DOOR WIE WORDT MIJN BESTELLING VERZONDEN

Binnen Nederland: Post NL
Naar België, Duitsland of Luxemburg: Post NL Europack

Naar overige landen binnen Europa: Post NL Europack ,UPS of TNT

UPS levert zendingen af op doordeweekse dagen en alleen overdag. Je kunt geen afspraak maken voor een exacte datum en/of tijdstip. Het kan daarom handig zijn om een ander afleveradres op te geven van je werk, buren, familie of vrienden.

 

HOE WORDT MIJN BESTELLING VERZONDEN?

Alle artikelen worden met uiterste zorg verpakt.
We hergebruiken daar waar mogelijk is alle bruikbare verpakkingsmaterialen.
Deze verpakkingsmaterialen worden met aandacht geselecteerd.

 

WAT IS DE LEVERTIJD?

De meeste producten op de site zijn op voorraad. We streven ernaar deze producten zo snel mogelijk naar je te verzenden. Deze producten worden, nadat de betaling binnen is, binnen maximaal 1 a 2 werkdagen aan je verzonden. Voor onze Nederlandse klanten geldt dus dat zij gebruikelijk binnen maximaal 3 werkdagen hun bestelling thuis kunnen verwachten.

België, Duitsland, Luxemburg: 2 - 4 werkdagen

 

(Dit is alleen van toepassing als het door jou bestelde artikel op voorraad is.
Sommige artikelen hebben een levertijd omdat we deze speciaal voor je bestellen.
Indien dit het geval is staat deze aangegeven op de productpagina boven de productomschrijving rechts van de foto.
De levertijden zijn een indicatie opdat wij helaas nooit exact weten op welke dag het bestelde artikel binnen komt. Het kan zijn dat een artikel eerder of helaas wat later binnen komt dan de opgegeven levertijd, houd daar rekening mee bijvoorbeeld i.v.m. een verjaardag.
Mocht de levertijd echt erg uitlopen en we wij weten dit ook tijdig, dan zullen we je hierover informeren.)

 

Mocht een product onverhoopt niet op voorraad zijn, dan nemen wij contact met je op en krijg je uiteraard je geld inclusief verzendkosten teruggestort. Mocht een product kunnen worden bijbesteld, dan zou je er ook voor kunnen kiezen daar nog even op te wachten. Dit wordt in overleg gedaan met de klant.

Naar landen buiten Europa kan het wel eens voorvallen dat de douane incidenteel pakketten langer vasthoudt i.v.m. steekproeven of drukte.
We werken met track and trace nummers om in ieder geval je pakket te kunnen traceren.

We doen ten alle tijden onze uiterste best om je aankoop meteen dezelfde dag in te pakken en te verzenden.

 

GEANNULEERDE ARTIKELEN

Met de grootst mogelijke zorg monitoren wij voortdurend ons online assortiment. Voor de bezorging van je bestelling zijn wij afhankelijk van meerdere factoren. Helaas kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat tijdens het verwerken van je bestelling blijkt dat een artikel niet meer op voorraad is of niet aan de door ons gestelde kwaliteitseisen voldoet. In dit geval wordt het aankoopbedrag van het artikel, inclusief verzendkosten, teruggestort.

 

ALS IK HET BESTELDE ARTIKEL WIL RETOURNEREN KAN DAT DAN?

Ja, dat mag.
Het kan natuurlijk zijn dat het artikel je niet bevalt, of in het echt toch anders overkomt dan op je beeldscherm.. Bijna alle aankopen kunnen geretourneerd worden.
Je bent niet verplicht om een reden op te geven, maar het helpt ons wel om de service te verbeteren.

Je kunt de artikelen binnen 14 dagen na levering in originele verpakking, met alle labels er nog aan, ongebruikt en ongewassen voldoende gefrankeerd retour sturen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten van het retourneren. Wij raden aan een retour aangetekend terug te sturen (let op: bij PostNL ben je verzekerd tot 500 euro). Wanneer je een item retour stuurt zullen wij, na ontvangst van de retourzending zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 10 dagen het aankoopbedrag aan je terugstorten.

Producten dienen, binnen 14 dagen na ontvangst, in originele staat, ongewassen en ongedragen, met de labels er nog aan retour te worden gestuurd. Dit geldt ook voor de eventuele verpakking van het artikel (bijv. een schoenendoos). Deze dient bij het retourneren nog volledig intact te zijn. Beschadigde en gebruikte producten kunnen wij helaas niet retour nemen.

Neem wel van  tevoren contact op als je iets wilt retourneren,

gebruik hiervoor het formulier wat je hiernaast ziet.

Je kunt het artikel in de originele verpakking (indien van toepassing) voldoende gefrankeerd en goed verpakt retour zenden naar de winkel:

Melting Pot Amsterdam
afd. Retouren
Eerste van der Helststraat 46
1072 NV Amsterdam

Melting Pot Amsterdam is niet verantwoordelijk voor het kwijtraken of beschadigen tijdens retourzending.

De volgende artikelen kunnen niet worden geretourneerd:

  • Artikelen die niet in originele staat en/of verpakking verkeren
  • Artikelen die gedragen/gebruikt zijn.
  • Slips (om hygiënische redenen)  
  • Oorbellen (om hygiënische redenen)
  • Speciaal voor jou bestelde artikelen,,welke buiten ons assortiment vallen.

Mocht je het artikel in defecte staat hebben ontvangen, en dit defect is na overleg en onderzoek door Melting Pot Amsterdam bevestigd, dan ontvang je wel de verzendkosten retour.
Dit is alleen het geval als je het artikel retour wilt zenden zonder aanvraag van een nieuw exemplaar.

 

KAN IK MIJN AANKOOP OOK RUILEN?

Via de website kunnen we niet ruilen.
Als je niet tevreden bent over je aankoop dan kun je deze retour sturen binnen de termijn van 14 dagen..

Het aankoopbedrag wordt dan retour gestort.

Je kunt natuurlijk wel weer een ander artikel aanschaffen via de website.

 

Neem wel van tevoren contact op als je iets wilt retourneren,

gebruik hiervoor het formulier wat je hiernaast ziet.

 

IK HEB EEN VERKEERD ARTIKEL ONVANGEN, WAT NU?

Als je een ander artikel hebt ontvangen dan je hebt besteld kun je dit melden door een bericht te sturen naar: [email protected]

Vermeld hierbij je gegevens, ordernummer en omschrijving van het product.
Je krijgt dan z.s.m. het juiste artikel gratis opgestuurd.
Het verkeerd geleverde artikel kun je dan terug sturen, je ontvangt de verzendkosten uiteraard retour.

 

Mijn artikel is kapot of werkt niet goed, wat nu?

Als je een artikel hebt ontvangen die niet goed werkt of zelfs kapot is, dan kun je dit melden door een bericht te sturen naar:,[email protected]
Vermeld hierbij je gegevens, ordernummer en omschrijving van het product.
Daarnaast is het handig om te vermelden wat de klachten zijn.
Dan kunnen we kijken naar een oplossing, of (technische) ondersteuning bieden
Mocht het artikel dan nog niet naar tevredenheid werken krijg je het juiste artikel z.s.m. en gratis opgestuurd.
Het defecte artikel kun je dan terug sturen, je ontvangt de verzendkosten uiteraard retour.

 

Kan ik Melting Pot Amsterdam ook bezoeken?

Jazeker, Melting Pot Amsterdam is niet alleen een webshop, maar ook een conceptstore met leuke woonaccessoires, gadgets, fashion en nog veel meer in een van de leukste en meest gevarieerde buurten van Amsterdam, de Pijp bij de Albert Cuyp. Je kunt hier alle woonaccessoires, aparte cadeaus zien en kopen.

Eerste van der Helststraat 46
1072 NV Amsterdam

Maandag:   12:00 - 18:00 uur
Dinsdag:     10:30 - 18:00 uur
Woensdag: 10:30 - 18:00 uur
Donderdag:10:30 - 18:00 uur
Vrijdag:       10:30 - 18:00 uur
Zaterdag:   10:30 - 17:30 uur
Zondag:     13:00 - 17:00 uur

 

HOE MELD IK ME AF VOOR DE NIEUWSBRIEF?

Je kan je altijd afmelden voor de nieuwsbrief. Dit doe je door de nieuwsbrief die je per mail hebt ontvangen, te openen en helemaal onderaan op unsubscribe te klikken. Je gegevens worden in ons bestand bewaard, maar we doen er uiteraard niets mee. Als je je gegevens helemaal uit ons bestand wilt laten verwijderen, dan kan je dat via ons contactformulier aan ons kenbaar maken.

 

Neem contact op
* Verplichte velden
Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »